Sunday, January 2, 2011

Seorang encik

Dia hadir di saat aku baru pulih dari luka
Kehadirannya tanpa di duga
Atas usaha orang tengah yang ingin melihat kami bahagia

Dia membawa ketenangan dan keyakinan
Kepadanya ku kenalkan diriku, peribadiku dan kehidupanku
Lewat setiap emailku padanya
Detail  jadual harianku buat tatapannya
Perhubungan kami yang pada awalnya amat terbatas
Sekadar melalui alam maya
Kemudian maju ke alam talifon
Setakat bertalifon dan bermassage hal penting
Tidak pernah aku bertemunya
Hanya melihatnya lewat sekeping gambar di alam maya


Mengenalinya...
Membuatku rasa bertuah yang amat
Alhamdulillah, segala kesyukuranku hanya kepadaNya


Dia...
Lelaki beriman di celah hujung zaman
Lelaki yang tegar dengan dugaan dunia
Lelaki penuh wibawa dan bertanggungjawab
Solahnya di masjid
Malamnya di hiasi tahajud
Siangnya beribadah dengan tulang empat keratnya
Mencari rezeki buat keluarga tercinta


Dia...
Telah membuatku jatuh cinta
Rindu benar hati ini padanya
Namun aku tahu siapalah aku berbandingnya
Aku hanya insan kerdil yang masih di selaputi dosa-dosa
Yang hanya memberi beban padanya


Dia...
Pada malam ini
Telah ku minta diri
Kepadanya ku pohon
Lepaskan diriku dari proses perkenalan ke arah pernikahan ini
Hentikanlah ... "baiklah, saya redho andai itu yang cik mahukan"
Berderaian jernih butir-butir mutiara membasahi pipiku
Saat lafaz perceraian itu di lafazkan olehnya...


Bukan kerana aku tidak mahu
Tapi oleh sebab kerdilnya aku berbanding dia
Benar, ku mencintainya
Aku telah membenarkan hati ini mencintai seorang yang bukan milikku :(
Benar, perit melepaskan dia
Benar, hati ini berdarah lagi
Benar, berdolak -dalih hati ini
Benar, inilah kemahuan yang terdekat di hati ini


Biarlah aku sendiri
Lebih baik
Lebih tenang 
Lebih lapang
Dalam menjejak hari hari mendatang
Bersama semangat dan azam
Menuju pembentukan peribadi yang lebih baik


Muga dia dikurniakan isteri solehah
Dan berbahagia di dunia akhirat
Buat kesekalian kali
Aku melepaskan cinta hatiku
Benarlah cinta itu tidak bermakna harus di miliki ^^


... ,

aku



No comments:

Post a Comment