Thursday, June 9, 2011

Shobrun Jamil

Tadi lepas maghrib my ex kol 
Aku pun jawab
Dia nak no tipon kawan kami
Lepas bagi...

*nada bengang*

Nape kau layan die?
Kalau aku, takdenya aku jawab kol die
Biar je

Erm...
aku 
aku
...
aku cume tolong die je

Kau ni lembut hati sangat ...

Baik
Nanti aku belajar keras sikit 

*rumate den marah den ... isk isk*

***************

Sebelum mula study ni
Saje nak share ringkas kat sini
Petua2 punyai hati lembut dan mudah memaafkan dari seseorang :p
Tapi...
Sila lembut hati bertempat ye :)

hehehe~
1. yakin segala takdir adalah dari Allah, yang menetapkan semuanya
2. redho dengan ujian yang di beri
3. ikhlas melalui ujian tersebut
4. PALING PENTING , adalah MEMAAFKAN... kerana kemaafan itu meringankan beban   jiwa dan satu kenikmatan lagi kelapangan yang amat sangat

5. lalu tiada dendam, cemburu, dengki dan hasad
6. kerana yakin dan pasti setiap manusia itu ada rezekinya dan takdirnya masing2
7. hingga akhirnya timbul rasa kasihan pada homosapien yang terlibat dengan dendam, cemburu, dengki dan hasad

8. dan lahirlah hati yang lembut ... tapi jangan pula lupa untuk tegas dalam menegakkan hak diri 


:)





*ringkas tu... dalam point je instead of sentences... ok study :)*

5 comments:

  1. assalamualaikum cek nob :)

    selamat study ye :)

    pesan rasulullah saw, sebelum tidur, maafkanlah sesiapa yang berbuat salah dengan kita, dan diri kita sendiri :)

    ReplyDelete
  2. kaklong :)

    ai LIKE

    setuju ngan cik sar juga :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum :)

    fuhhh penat
    nak tido dah :)

    erm...

    1. Cik Sar

    :)
    waalaikumussalam dear ^^
    thanks atas ingatan :)

    2. Encik Wan

    :)
    saye

    :)
    mekasih ^^

    *****

    nite guyz :)

    ReplyDelete
  4. memang benar kene memaafkan perkara lepas dan berlembut hati.


    tapi ada hati lain yg perlu dijaga, kawan2 terutamanye.

    ReplyDelete
  5. Benar2

    tu lah
    rasa macam semua nak jaga
    sampai hati sendiri koyak rabak

    tapi tu lah
    kita takkan dapat puaskan hati semua orang

    paling mudah
    just jaga hubungan denganNya
    so dia akan jaga hubungan kita dengan manusia :)

    ^^
    suwiiitttkan Dia ?

    :)

    ReplyDelete