Saturday, January 14, 2012

1st time

Salam baby ...

Kala ni tengah demam B
Rasa nak berhenti keroje je
Huhuhu
Nak tak nak kena kuat semangat jugak 

Semalam kan B
1st time rasa lemah badan 
Sampai menggigil menggeletar seluruh badan
Bangun tak larat rasa nak pengsan
Cepat2 buat air nak tambah tenaga
Mana taknya dekat 2 hari tak makan tak tidur
Balik2 bilik after punch out
Mandi basuh rambut sume
Singgah jap kat katil
Sekali terus lena sampai pagi
1.40 am sedar, badan sejuk menggigil

:p

Lepas buat air vico + oat 
Cuba telan
Tekak rasa sakit
Nak muntah pun ada
Yelah, angin kan?

Last2 sebab takut pengsan sorang2 dalam bilik
Call ayah
Terus ayah nak datang amik
Huhuhu 
Mesti ayah risau dengar suara serak2 basah aku

Dalam kul 2pagi ayah sampai kat asrama tempat kerja aku
Aku pun kuatkan semangat
Turun bawah dan start enjin kereta
Huiii
Memang tak larat
Sampai je luar pagar asrama
Terus turun kete
Pi naik kete ngan ayah, adik laki aku drive kan kete aku bawak balik

Ayah bawak laju gak
Risau kat aku kot
Singgah jap amik nasi pataya ayah orderkan tuk aku
Then balik umah


Aku try makan
Sesuap , 2 suap
Rasa nak muntah
Terus berhenti makan
Last2 mak habiskan
Aku diberi panadol 2 biji
Masuk tidur terus


Hari ni alhamdulillah ok cket
Nak kena simpan tenaga
Ahad kerja lagi ^^




ingat lagi tadi ayah tepuk2 bahu aku
" Ya Allah anak ayah , kesian ... dah kurus "




























-muga aku terus kuat semangat untuk harungi alam kerjaya-

4 comments:

  1. Salam...hi kaklong..hi B :)

    kaklong sibuk sgt keje ye..

    jaga diri elok2 taw..smoga cepat sembuh..

    smoga dipermudahkan sgala urusan kerja dan smoga ceria slalu :)

    ReplyDelete
  2. Wslm encik wan :)

    mekasih atas nasihat tu
    memang sibuk sangat2
    siap nangis sorang2 dalam bilik rehat
    pastu baru sambung kerja

    kalu tak kuat memang nak cabut lari je
    ni 1st time demam balik
    last sekali demam adalah time darjah 6
    mase tu pun demam sebab sibuk
    pagi sekolah keb-ptg sek agama-hbs sek agama pi sek keb-main hoki-jalan kaki balik rumah-dekat 2 minggu rutin tu-masuk minggu kedua tournament hoki-then terus demam, siap muntah2

    ni dah besaw panjang, time kerja 1st time demam
    huhuhu

    baru mengerti nikmatnya sihat ...


    encik wan pun jaga diri baik2
    kalu tak kena jumpa saye nanti :P

    ReplyDelete
  3. assalamulaikum dear.

    amboi! sampai begitu sekali dia punya effect. ish! kamu kerja ke, kerja kan badan kamu tu. :D

    badan kamu tu nak pakai lama dear. bukan untuk esok lusa je.

    jaga diri jaga makan okay dear. sian ayah datang pagi2 jemput kan. semua orang jadi susah bila kamu susah. jaga diri ok!

    ReplyDelete
  4. hehe

    cik sar dear :)

    kerja sibuk sayang
    memang tak sempat jaga diri
    off day 2 hari ni pun
    banyak tidur memanjang
    hari ni memang betul2 rasa sihat

    kot tak tu
    bangun pun tak larat

    hehe :)


    doakan kite yep
    esok kerja sudah -ntah dapat makan/tidur nggak tahu lagi-

    sowie jugak tak sempat nak mencoret2 di blog kamu

    penat...
    just bace je larat ^^


    -selamat pengantin baru in advance kat abang kamu dear-

    ReplyDelete