Saturday, October 30, 2010

mixed feeling

Selasa lalu aku mendapat panggilan dari dia.
Dia yang selama ini selalu memberi perhatian kepadaku.
Aku keliru.
Samada harus mengikuti tawarannya, atau tidak.
Keluar berdua bersamanya???

Owh tak mungkin.
Dia sudah berpunya.
Dia sudah berpunya.
Dan paling penting, Allah tak bagi !

Lalu aku menolak ajakannya.
Hati rasa berat.
Rasa pilu.
Kenapa wujud perasaan ini untuknya?
Kenapa ???

Aku telah menginsafi masa laluku.
Aku tahu tiada cinta tanpa ikatan pernikahan.
Aku tahu.


Tapi mengapa perasaan ini sering datang mengganggu?
Acap kali sudah ku ingatkan diri ini.
Semua sudah ku buat.
Dia hubungiku, ku katakan tidak.
Dia mengajakku, ku katakan nggak.
Malah saat diriku ingin menghubunginya, juga berfikir berjuta kali


Baru aku faham, sukar benar untuk menggapai syurga
Baru aku faham, betapa syurga itu hanya buat mereka mereka yang layak
Baru aku mengerti, kejayaan melawan nafsu itu sesuatu yang paling bererti dalam hidup ini


Ya Allah, tolong aku
Bantu aku
Lindungi diriku
Sukar sungguh untuk menggapai cintaMu
Mencari redaMu
Bantu aku untuk taat pada perintahMu
Kuatkan aku dengan kekuatan dariMu
Aku mahukan cintaMu... keredaanMu

Andai benar pernikahan yang terbaik untukku dalam menjaga hati dan diriku, maka permudahkanlah diriku untuk memperolehnya...demi reda dan cintaMu



                                                          ***


 

No comments:

Post a Comment