Thursday, October 14, 2010

Syurga Cinta

Malam ini rasa sedikit berbunga di jiwa
Hati bahagia dan tenang
Sedikit sebanyak dari filem yang di tonton baru sekejap tadi
Memberi pencerahan 


S-Y-U-R-G-A-C-I-N-T-A

Aku tahu aku pernah melalui perit dukanya bercinta
Hingga merasakan amat perit untuk bercinta lagi
Melayari blog blog wanita yang telah berumahtangga
Sedikit sebanyak menerbitkan rasa cemburu
Bukan pada mereka
Tapi lebih kepada keinginan diri untuk berumahtangga
Dan memiliki sebuah syurga cinta

Entahlah, hati teringin nak kahwin
Tapi layakkah?
Sifat manja pun tak habis buang lagi
Urus diri pun tunggang langgang
Ilmu agama pun cetek
Iman apatah lagi senipis bawang


Sudah cukup sediakah aku bergelar seorang isteri ? Ibu?
Bekal apa yang aku ada?
Nak ajar anak ngaji? Solat? 
Nak terapkan akidah lagi...
Mampukah aku?

Hohoho...jangan perasan lah aku ni dah boleh nikah
Buku tanggungjawab suami isteri, kekeluargaan pun tak khatam lagi
Buku yang aku rasakan aku wajib baca, dari John Gray juga belum beli lagi
Ada hati tu teringin nak kahwin ?
Kui kui kui...

Seperti yang di sarankan oleh banyak pihak, aku memang wajib baca buku ini. Sepanjang hidupku, kira 2 kali aku dah pernah gagal bercinta. So kira aku ni belum paham-paham lagi lah kan kaum adam ni?

Aku masih belum kongsikan pengalaman cinta pertama aku yang lebih tragis. Nantilah, mungkin ada rezeki nanti...akan ku kongsikan.

Cuma malam ni rasa teringin nak kahwin. Mesti best dapat mencurah kasih sayang, memiliki cinta halal. Khusus buat teman-teman yang telah berumatagga, muga kalian menjadi isteri solehah dan ibu mithali.

No comments:

Post a Comment