Saturday, November 20, 2010

kesyahduan

Hari yang sibuk ku lalui
Membuat kepala berat , mata layu
Seusai kerjaku, aku meyiapkan diri untuk tidur
Ku ingat malam ni mesti takde insomnia
Yelah, dah penat sangatkan
Tambah-tambah, hujan pulak renyai-renyai malam nih...

Apakan daya, dalam kelelahan ini
Hatiku terusik
R.I.N.D.U padanya
Ingat dah lepas dari dia (my ex)
Tapi masih gagal lagi

Titis titis hujan
Seiring dengan titis titis air mataku
Semakin laju
Mula membasahi pipi dan bantal busukku
Ku peluk erat bantalku
Buat mengurang sesaknya rasa rindu
Gagal
Malah dia semakin jelas di ingatanku
Menari-nari di hatiku
Tak tahan...ku lihat handphone di sebelahku
Ku picit nombornya

***

Beberapa saat aku termenung
Wajarkah?
Bolehkah?
Tidak !!!

Handphone ku campak tepi
Derai air mata ku seka
Lantas kaki ini ku kuatkan untuk ke bilik air

Wuduk ku ambil
Telekung ku pakai
Sejadah ku bentang


Di hadapanNya ku adukan perasaanku
Walaupun aku malu
Kerana aku hanya ada Dia
Malah Dia sebenarnya lebih mengetahui isi hatiku


Ya Allah
Ku khususkan doa ini buat diriku
Ampuni aku
Aku malu untuk meminta padaMu
Kerana ceteknya amalku dan dalamnya dosaku
Namun ku tiada pilihan
Aku hanya ada Engkau di sisiku
Engkaulah tempat aku memohon dan bergantung harap
Engkaulah satu-satunya harapanku


Ya Allah
Janganlah rinduku padanya melebihi rinduku padaMu
Ampuni aku
Kerana sehingga kini aku masih menyintainya
Kurniakan dia kebahagiaan
Kurniakan dia isteri yang terbaik buatnya

Ya Allah
Bantulah aku
Kuatkan hatiku
Sesungguhmya Engkaulah yang memegang hatiku
Keluarkanlah perasaan cintaku padanya dari hatiku
Penuhkanlah dengan cintaMu
Berikanlah aku peluang untuk mencintaiMu

Ya Allah

Seandainya encik itu yang terbaik untukku
Satukanlah kami dalam rahmat dan keberkahan
Peliharalah hati kami agar sentiasa takut padaMu
Sesunggunhnya kami mencintaiMu dan pingin menggapai redaMu
Permudahkanlah kami mencapai redaMu
Seandainya encik itu bukan yang terbaik, maka Engkau putuskanlah urusan kami ini dalam rahmat dan kebaikan


Seusai solat dan doa
Ku melangkah ke katil
Merehatkan tubuh
Dan lap top kecil penemanku ku buka
Lalu ku coret kesyahduan malam ini...


Pingin sekali aku melafazkan kerinduan ini padanya
Pingin sekali aku mengungkapakn cinta ini padanya
Biar dia tahu kesetiaanku untuknya
Walau di maki hamun
Di halau balik setelah datang berpuluh kilometer
Kol dan massage yang tak bereply
Dan segala cacian untukku
Namun semua ini mustahil...hanya sekadar perasaanku

Aku juga ingin dia tahu betapa tulusnya cintaku
Menyintainya walau tidak memiliki
Mendoakan kebahagiaannya walau diri di lukai
Ku berharap agar dia tidak mencariku lagi
Biarlah dia melupakanku
Dan terus berbahagia, tanpaku ...
aku
2.11am



No comments:

Post a Comment