Thursday, May 26, 2011

aku pingin

aku pingin seorang hubby
aku pingin seorang hubby
aku pingin seorang hubby

kerana aku ingin menjaga agamaku
kerana aku sedar diri aku lemah
tidak kuat dengan dugaan mendatang


aku hanya mahu melengkapi separuh dari agamaku
dan menjaga hati dan ketenteraman jiwaku
kerana itu aku pingin seorang hubby

memang mungkin akan dikatakan desperate...
biarlah ape orang nak kate
aku takkan jemu saban hari
untuk terus berdoa dan berharap
agar jodohku dipermudahkan
kerana aku mahu menjaga agamaku

kerana aku pernah melalui zaman kegelapan itu
zaman psycho itu
zaman penuh neurotic dan fatigue itu
zaman yang amat mentraumakan itu


kerana aku pernah melalui
maka aku tahu bagaimana perasaannya bercinta
dan aku juga tahu betapa hikmahnya Allah 
menetapkan percintaan selepas pernikahan

kerana itu semua 
aku pingin menikah
kerana mahu menjaga agamaku


kerana aku seorang wanita
kerana aku menjadi tarikan buat makhluk bernama Adam
kerana aku juga tertarik kepada makhluk bernama Adam
dari itu aku amat khuatir andai aku terjebak lagi ke dalam zaman bengong itu

quote teori fizik :
" apabila dua kenderaan yang laju berselisih, akan mewujudkan suatu tekanan udara rendah di tengah (antara keduanya) yang boleh sebabkan dua kenderaan tersebut tertarik antara satu sama lain dan berlanggar "

psycho tak? ehehehe :p


(read: ayat berikutnya, bengong sikit)
 
jujurnya...
aku wanita yang amat manja
aku wanita yang penggoda
aku wanita yang penyayang
aku wanita yang setia
aku wanita yang besar jiwa
aku wanita yang diciptakan untuk suamiku ~


ehehehe :p


aku hanya pingin menjaga agamaku
kerana sifatku
dan masa laluku
buat aku yakin
percintaan hanya selepas pernikahan

dan dari itu
aku pingin seorang hubby
yang darinya cintaku kepadaNya akan lebih kuat
yang darinya ibadahku kepadaNya akan lebih khusyuk
yang darinya hati dan jiwaku lebih enak dan mudah mencintaiNya


kerana banyak penyakit-penyakit hati telah terubat dengan 
sebuah ikatan agung "mitsaqan gholizha"
itulah ikatan nikah ...
yang menyatukan dua jiwa hanya keranaNya
yang mana apabila niatnya benar
maka akan benar dan berkahlah kehidupan selepas itu


kerana itu aku pingin seorang hubby
kerana aku mahu menjaga agamaku 


^^

 * tadi kawan tanye bab ni...so jawab kat sini :) --> simple, but yet full of meaning*

p/s: maaflah kalau tak larat bace entry jiwang karat ni  :p
       

6 comments:

  1. assalam..hi cik nob :)

    fuuhh..karat pun tak jiwang camni..hehe

    bykkan berdoa dan bersabar ye..

    bagitau la ngan parent cik nob..manatau diorang ble carikan calon suami untuk cik nob :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Tertulis sudah di loh mahfuz
    akan tiba masany yg NB tidak ketahui
    hubby itu sebagai peneman hidup
    seketika ini diberi peluang mencari dan mengenal diri
    kelak hubby pula memimpin jangan bimbang NB

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum cek nob ;)

    #rindu kamu ~eh, tiba2 :p

    parah sudah hati kamu ya. ~eheh.
    karat pun tak jiwang macam kamu. ~eh sama pulak dengan encek wan :p

    double thumbs up for kakzakie.

    'seketika ini diberi peluang mencari dan mengenal diri'

    inginkan 'encek imam' untuk menjaga agama, bukanlah semudah yang diharapkan kan? kena kuat lagi berusaha.

    saya pernah rasa apa yang kamu rasa. macam desparate jugak :p. tapi, muhasabah diri sendiri. fikir semula adakah kita cukup sedia untuk menjadi seorang 'penjaga' kepada 'encek imam' kita tu, bersedia ke kita kekalkan baitul muslim itu dengan jayanya, bersediakah kita nak didik zuriat yang bakal lahir nanti. bersedia ke mencorakkan hidup zuriat itu nanti. Bersediakah tu semua?

    Setiap kejadiankan berhikmah. Kamu rasa apa sebab Allah tak kurniakan lagi 'encek imam' tu sekarang? mesti ada sebab kan.

    Bak kata kakzakie, diberi peluang mencari dan mengenal diri sekaligus memperbaiki apa yang masih kurang kat diri kita. Allah tu kan maha mengetahui. Dia tahu kamu sudah bersedia atau tidak. Jika ya, pastinya 'encek imam' tu sedia muncul dihadapan mu dear. :)

    macam kata encek wan, berdoa dan bersabar. teruskan istikharah andai percintaan selepas pernikahan yang kamu cari. :)

    ~cehcehceh. terbebel panjang pulak. eheh. untuk ingatan diri ini juga yang masih mencari. ~ahah :p

    sabar, doa, sabar, doa. sabar lagi.

    ada satu doa kamu boleh amalkan sebelum keluar rumah. baca surah yassin ayat 36. baca dan berdoa, yakin dengan Allah, hembus dan sapu pada muka setiap pagi. InsyaAllah. semoga diperkenanNya. :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum semua :)

    baiknye semua orang memberi nasihat
    alhamdulillah ^^

    1. Encik wan

    erm...
    karat memang tak jiwang
    jiwang yang karat
    ~ehehe :p

    erm...
    "mak, kaklong fokus study dengan kerja je ni...kalu mak nak menantu, mak carikan lah eh :)"

    "hurm...carik sendiri"

    "ala mak ni..."

    "ok, jom mak pi kenalkan"

    "takpelah mak, malu. Asal mak tengok die baik agamanya + bertanggungjawab, ada hidung + kening (hehe), kaklong ok je"

    "hurm...yelah nanti ade mak gtau"

    suwiiittt kan omak den?
    :)

    2. Kak zakie

    kakak ni selalu tahu ape saye rase
    pandailah

    "seketika ini diberi peluang mencari dan mengenal diri"

    memang sedang dalam fasa "finding myself" pun
    ehehhe

    cayang kakak :)

    3. Cik sar

    siyes lah windu awak :)

    baik, insyaAllah nanti saya amalkan doanya

    insyaAllah sekarang pun masih memperbaik diri
    mempersiapkan mana yang patut untuk encik hubby

    k baby, take care ^^

    ReplyDelete
  5. a'a suwiiittt la mak kak long..ble kenal ke..hehe

    ReplyDelete
  6. sabo jelah
    encik wan ni
    memang nak kene babab ni
    watpe kenal mak, kenallah anak :p

    ehehehhehe ~

    oppss salah. kenal lah mak cik bunga :)

    sekian trima kasih.

    ReplyDelete