Monday, May 30, 2011

have to

Nukilan akhirku
Tulus dan jujur

Yup
I'm weak
When facing him
Its all about him
That make me down

Yup 
It's me
Who are crying
And i'm there all alone
To endure all the pain

Abang,
Walau dah lama kita tidak berhubung 
Sayang nak abang tahu
Sayang teringin jadi permaisuri hati abang
Mendapat layanan baik dari abang selayaknya seorang kekasih
Namun apakan daya...
Abang,
Sayang ikhlas mencintai abang
 Sayang maafkan segalanya 
Maafkan sayang kerana tak mampu terus sabar
Kelukaan ini tak tertanggung lagi
Cukuplah takat ini
Sayang minta diri dulu
Sayang cuma pingin melihat abang bahagia
Berbahagialah
Dan tolong jangan pernah cari sayang lagi
Izinkan sayang mencari kebahagiaan sayang
Selamat tinggal abang
Salam akhir dari sayang




Walau apa pun yang telah berlaku
Kecurangan mahupun makian
Dia adalah lelaki yang pernah hadir
Menghiasi hidupku
Pernah membahagiakan
Juga menderitakan

Dan aku
Adalah wanita yang setia
Hingga ke saat ini
Aku tabah dan kuat 
Mengharungi tiap saat


Dan aku
Walau dilukai
Aku sama sekali tidak berdendam
Aku ikhlas mencintainya
Ku harap dia terus berbahagia


Dan akhirnya...


 




Inilah pengakhiran cintaku buatnya
Setelah sekian lama
Berakhir juga segalanya
Tolong doakanku kuat ^^


Wahai tuhanku, aku memohon pilihan dengan ilmuMu dan memohon takdirMu dengan kekuasaanMu. Dan aku memohon daripada kelebihanMu yang amat besar. Sesungguhnya Engkau sahaja mampu segalanya dan aku tidak mampu dan Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui. Engkau mengetahui segala perkara ghaib.
Wahai tuhanku sekiranya engkau ketahui bahawa perkara ini adalah yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, didalam kehidupanku serta kehidupanku selanjutnya, maka takdirkanlah perkara itu untuk ku serta permudahkannya untuk ku dan berkatilah aku padanya. Sekiranya Engkau ketahui bahawa perkara ini adalah bukan yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, di dalam kehidupan ku serta kehidupan ku selanjutnya, maka jauhilah daripadanya serta takdirkanlah yang terbaik buatku serta berkatilah aku. Berikanlah kebaikan di mana saja aku berada dan jadikanlah aku ini orang yang redha atas ketentuanMu.”

dan cinta yang hakiki itu hanya padaNya..

5 comments:

  1. Sebagaimana yg telah kakak katakan di komen-komen yg lepas. NB kena kuat dan selalu mendekatkan diri pada Allah. Pasrah dan mohon padaNya. Curahkan apa jua hajat NB insya-Allah akan ada sinar yg pasti....

    ReplyDelete
  2. itu yang terbaik. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak zakie dan cik sar :)

    ~ehehe :p

    mesti risau ye tengok saye gini
    maaflah dear :)
    ok je sebenarnye
    kat luar ni memang kuat
    cume hati je ada pasang surutnye

    suke curhat kat sini sebab rasa lega
    hilang gusar + sedih
    dan lebih rasa ringan untuk fokus study

    takkan nak tunjuk kat orang
    kite tengah sedih
    kat blog ni je tempat curhat :)

    even BFF saye pun tak tahu pasal ni
    cume kalian je yang tahu
    thanks sangat berada di sini
    amat hargainya :)

    insyaAllah, jalan keluarnya telah ku temui ^^
    cayang kalian :)

    ReplyDelete
  4. hi kak long :)

    setuju ngan apa yg kak zakie ckp tu..

    macam yg kawan kita, maher Zain selalu ckp:-

    "Andainya..Kau rasa tak berupaya
    Hidup sendirian tiada pembela
    Segalanya suram,bagai malam yang gelap
    tiada bantuan,tiada tujuan

    Janganlah berputus asa..Kerana Allah bersamamu..

    InsyaAllah… Ada Jalannya…"

    jadi kaklong..smoga sentiasa kuat..smoga menten cun slalu ye..takmau sedih2 lagi ye ;)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum encik wan :)

    ~ehehe :)

    baik, faham
    alhamdulillah semua pun dah selesai

    rase risau pulak
    teruk sangat eh post ni?
    agaknya kene influence dengan emosi yang memang agak sedih masa taip post ni pagi tadi

    ~ehehehe :)

    insyaAllah...
    time kasih encik atas nasihatnye

    :)

    ReplyDelete