Tuesday, July 12, 2011

Penutupan hari ini ~

Alhamdulillah
Aku kembali normal
Setelah tak center sepanjang hari

Alhamdulillah
Emosi kembali stabil
Setelah berkocak sepanjang hari

Memang aku akui
Banyak kali dah terjadi macam ni
Perasaan rindu 
Rasa nak berkahwin dan ingin bersuami

Mungkin agak payah aku lalui saat2 ni
Sebab aku dah pernah bercinta
Dan lagi payah sikit sebab aku kelukaan dari cinta
Tapi itu tak bermakna aku harus terus membiarkan diri ini
Begini...

Aku telah nekad untuk tidak bercinta lagi
Aku mahu bercinta setelah kahwin
Dan ini buat kesekian kalinya aku gagal membendung rasa rinduku untuk bercinta
Dan aku agak kecewa di situ

Aku akui
Perancangan hidupku gagal
Kadang2 rasa tak tahu dah nak buat guano
Putus asa
Hati ni nape lah degil 
Ade je rasa nak bercinta
Tak serik2

Dan hari ni hari yang paling pilu
Tahap kemeruduman hati di tahap rendah teramat
Sampai solat pun takde feel
Give up sangat

Huuhhhh :(

Lama jugak aku amik masa nak bangkit
Sampai la ni pun still ada rasa sisa lemah
Tapi aku harus kuat
Belajar menahan perasaan
Belajar untuk taat perintahNya
Aku amat tak kuat
Dan aku amat kecewa kerana itu

Memang best tengok orang dah kahwin
Jeles amat aku
Kadang2 terfikir jugak aku
Nape aku nak kahwin sangat?
Ye tak ye jugak...
Nape ye?

Sedia dah ke aku nak jadi peneman yang sabar dan setia
Nak kejut hubby bangun qiam
Sokong die pi masjid
Siapkan makan minum
Gosok baju basuh baju die
Kemas rumah
Balik kampung , ada 2 mak 2 ayah 2 pihak adik beradik
Taat dan patuh perintah die selagi tak bertentangan syarak
tak lupe, hiburkan die ... 


dan paling berat
menDIDIK anak-anak ...
besar tu amanah

Ape lah agaknya perasaan dah kahwin kan?
Mesti ganjil dan menakutkan
Tibe2 ade makhluk lain dalam rumah
Tibe2 ade spesis lain ada dalam bilik
Asing perasaan itu
Tapi mesti suwit dan indah kan?
Melalui detik2 percintaan halal yang diredaiNya
Dan dicemburui oleh syaiton2 laknatullah


Jujurnya sekarang ni aku rasa nak kahwin
Sebab aku rasa nak bercinta
Rasa nak berteman
Malam2 sembang2
Ade yang ambil berat dan menyayangi kita
Ade hubby tempat bergantung dan berlindung
Bermanje ^^
Bestnya ... :)


Teringin sangat ada hubby
" apabila seorang isteri mendirikan solat 5 waktu, berpuasa sebulan ramadhan, menjaga kehormatan dan taat pada suaminya, masuklah dia ke dalam syurga melalui mana-mana pintu yang dikehendaki "


bestnya...


Sebab paling besar aku nak kahwin, adalah kerana aku nak masuk syurga ...







Sekarang , kerap sangat buat dosa. Hati tak kuat. Keluar je, drive je... kalu nampak lelaki mesti TERwusha. Selalu macam tu :( dolu2 kuat hati jaga pandangan mata... tapi semenjak kelukaan ni lemah nak jaga. Pastu kalau lonely ke malam ke bengong2 ke mesti terpikir benda tak sepatutunya fikir...astaghfirullah. Adakah aku sorang je camni? :(








Takpelah

Ini mungkin ujian untuk aku
Sebagai salah satu cara untuk cepat pick up hati yang kuatkan?


:)




Setakat ni
Cukuplah aku belajar sungguh2
Perbaik diri dan pertajamkan skill kemahiran hidup
Maintain sexy body
Belajar menari 
Joging dan work out
Habiskan study
Cuti jap
Then kerja
Dan setiap hari doa + solat istikharah + solat hajat
Muga dikurniakan teman dunia dan akhirat
Of course ! bukan setakat kat sini ja
Aku nak di sana juga :)


Suwitkan dapat berkumpul dalam syurga bersama dengan yang dicintai ?
* eh layak ke aku :( *

Muga aku dikurniakan teman hidup
Yang darinya dapat aku mencari redaNya dan lebih mencintaiNya
Dia redho padaku dan aku redho padanya *penting ni redho suami*
Yang mempermudah aku untuk mengutip pahala2, bukan menambah dosa2

 
Suamiku
Walau dimana pun kamu
Muga kamu tenang dan bahagia
Aku yakin akan takdir kita
Namamu sudah tertulis untukku
Aku merinduimu sayang ...
Sampai masa kelak
Jumpa lah mak ayah saya
Kalu diorang setuju
Istikharah saya pun molek
Jadilah saya milik awak. eh. abang  
Then kita bercinta ^^ 
amin...

 








Sekian dolu zaman bengong , dan selamat datang jiwa kental ^^

3 comments:

  1. assalamualaikum :)

    sabar my dear. doa agar lebih di tetapkan hati. insyaAllah. :)

    ReplyDelete
  2. hi kaklong :)

    pengalaman mendewasakan kita..

    semoga kak long segera ditemukan jodoh yg baik dan beriman ye.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum

    1. Cik Sar adik manis :)

    baik, memang kena banyak sabar
    hari2 kena doa
    dan doa paling penting adalah supaya Allah beri kekuatan pada kita untuk terus melakukan kebaikan dan taat perintahNya...

    dan muga kita kuat untuk terus hhadapi dugaan2Nya :)

    2. Encek wan ^^

    memang pengalaman amat2 mendewasakan
    mematangkan
    sangat berharga yang tak bulih dapat di mane2

    jodoh,
    ape pun tak bley duk diam je
    kena usaha jugak
    usaha pertama --> doa
    seterusnya nanti lepas habis study kot
    nak wusha2 line tak clear sekarang :p

    eheheeh ~

    ReplyDelete