Monday, March 21, 2011

KeLiRu

Dalam tempoh pertapaanku ini
Banyak sekali dugaan datang menyinggah
Satu demi satu
Benarlah dunia ini hanya permainan dan senda gurau
Benarlah ujian itu datang untuk lihat sejauh mana keimanan
Keimanan pada akhirat yang abadi

Minggu lalu...
Aku dikejutkan dengan panggilan 
3.54 minit pagi Khamis
Aku biarkan
Namun masuk panggilan yang ke 4
Ku angkat jua (lemahnya aku)


Ya
Dia
Dia yang dahulu memaki hamun
Meninggalkan aku
Dan curang dengan perempuan lain
Kembali mencariku
(dia --> entry Hari Bengong Sedunia, cinta ke 3 )

Well
Aku kaget
Keliru apa harus dilakukan
Dia menginginkanku
Sebagai isteri !


Segala perbuatan dia yang lalu
Di terangkan satu persatu
Sebab musabab
Sebab akibat
Setiap persoalan aku
Di jawab dengan sabar dan tenang
Meski dia ego
Namun akhirnya dia kalah
Kalah kerana aku berjaya membuatnya tunduk padaku
Dia masih mencintaiku !


Aku keliru...
Hatiku gundah
Jiwaku goyah
Benar, aku rasa bahagia
Dia yang selama ini ku cintai telah berada di sisi
Datang menyerah


Kepadaku dia berjanji
Untuk berubah
Untuk menjadikanku permaisurinya
Cinta hatinya

Perlukah aku beri dia peluang?


Di saat ini
Aku amat keliru
Aku mencintainya
Tapi aku takut
Aku khuatir andai aku di lukai lagi
Aku trauma
Fobia
Baru aku tahu kenapa ada sesetengah artis yang aku minat
Sampai sekarang belum kahwin lagi
Memang benar
Peritnya parahnya bercinta
Membuat kita takut untuk bercinta lagi
Nak nak dengan orang yang mencederakan hati 


Aku keliru
Kepadanya ku katakan
Aku benci kaum Adam
Aku malas fikir
Dan aku lebih enak bersendiri
Aku mahu dia pergi 
Dan berbahagia dengan perempuan lain


Aku keliru
Dan hatiku bertambah sayu
Saat di utus gambarnya
Saat 2 lagu ikhlas di tujukan untukku...




Berderai jatuh air mataku
Tak tertahan lagi
Sayunya hati ini ...






No comments:

Post a Comment